Cea mai eficientă dietă de pe întreg mapamondul

Deși titlul miroase a clickbait, o să îți demonstrez imediat că nu e așa. Doar puțină răbdare îți cer.

Indiferent că ești disperat(ă) să dai jos cele 30kg, puse cu ajutorul lenei și a Netflix-ului sau doar vrei să te menții, această, să zicem dietă generică, este exact ceea ce căutai. Probabil, articolul ar fi inspirat o încredere mai mare dacă ți-aș fi spus că sunt o persoană care a reușit să slăbească n-șpe kg într-un an sau ceva de genul. Te-aș minți zicându-ți că mi-aș fi dorit să am această experiență. Cui naiba îi place să fie gras? Cu siguranță nimănui.

Bun. Acum că am trecut peste justificările și prezumțiile negative, să începem:

1. Identifică și acceptă cauza

Fie că în ultimii 2 ani, ai devenit obez morbid, pentru care nodul la șireturi e un inamic redutabil sau doar ai andocat 3-4kg în ultimul concediu, important e să găsești cauza. Odată ce ți-ai răspuns la întrebarea De ce naiba m-am îngrășat? cu una sau chiar mai multe dintre răspunsurile de mai jos, deja ai luat-o pe drumul cel bun, cum ar zice un optimist autentic:

  • Luna aceasta au fost multe zile de naștere la birou.
    • Mda, și tu ai gustat din prăjituri mai des decât sărbătoriții, nu-i așa?
  • La resortul din Antalya am primit multe mâncăruri gustoase. Turcii sunt extrem de ospitalieri.
    • Decât bunuri prădate, mai bine mațe sparte.
  • Sunt plecat des prin delegații și mănânc ce apuc. N-am eu timp de mâncat sănătos.
    • Bine că ai timp pentru mâncat nesănătos.
  • Jobul meu presupune muncă de birou.
    • Și timpul tău liber ce presupune? Facebook, YouTube, Play Station, table, semințe și bere?
  • Soția mea gătește foarte bine.
    • Norocosule!

Cei care aveți alte răspunsuri, gen Am probleme cu tiroida sau Doctorul mi-a zis că sunt predispus să mă îngraș și de la aer, cu regret vă spun că nu am nimic pentru voi. Eventual mai cereți opinia altui doctor; eventual unuia care are mai puțin de 100kg.

2. Nu mai mânca seara

Sunt pline site-urile de Healthy & Lifestyle cu fel de fel de diete complexe, pentru care trebuie să îți angajezi un asistent, ca să știi ce ai de făcut. Nu-ți pierde timpul citind articole cumpărate! În primul rând, nu ai nevoie de un pastor cvasi-VIP să îți spună ce să faci.

Aplică doar următoarea regulă simplă: nu mai mânca seara. Prin seară mă refer la ultimele 4-5h înainte să te pui la somn. Dacă ți-e foame, ceea ce sigur se va întâmpla în primele zile, când stomacul va intona Marșul Radetzky, bea apă! Multă apă!

O altă metodă eficientă ar fi să te și speli pe dinți, imediat după ce ai luat cina. Dacă obișnuiești să folosești ața dentară și irigatorul bucal, cu siguranță ți se va tăia elanul spre a mai gusta ceva și a relua apoi procedura de curățare a dinților.

3. Farfurii mai mici

Se zice că e un truc eficient, în special pentru cei cărora le place să termine tot din farfurie, așa cum îi obligau părinții.

4. Pâine. Carne.

Dacă totuși reducerea cantităților și eliminarea cinei înainte de sosirea lui Moș Ene, nu au adus rezultatele dorite, mai am un pont: pâinea. Nu îți spun să renunți la ea, pentru că e bună. Da, știu. În plus, să mănânci fără pâine un spanac scăzut, cu un ou poșat deasupra sau un guacamole cu muguri de pin, e într-adevăr o misiune grea. Dar dacă totuși reduci cantitatea de pâine și eventual o înlocuiești pe cea albă cu una ce are indicele glicemic mai mic, cu siguranță vei avea câștig de cauză.

Cât despre carne, nu aș vrea să mă pronunț. Nici nu sunt în măsură. Multe studii spun că ar fi nocivă, altele au demonstrat că aceasta are acizi esențiali pentru organism. Oricum, dacă adori cărnița și nu are prea multă grăsime, consum-o! Dar măcar consum-o cu o limită decentă! Și nu o combina cu pâine! Iar dacă în momentul când treci pe lângă shaormeria din mall, intri în fibrilație numai când vezi pieptul de pui, zăcind pe acea bară de streaptease avicolă la care toți angajații se uită precum la o icoană, abține-te!

5. Mai puțin alcool

Sau chiar deloc. Oricum, de la un pahar de vin sau o bere la 0.33l, sigur nu vei fi înfrânat drastic spre a pierde din greutate. Însă dacă imediat după ce ai terminat de savurat o pizza family-size, tu începi repetările la biceps cu halba de 1l, te asigur că veștile proaste, venite de la cântarul din baie, nu se vor lăsa așteptate.

Cam atât despre cea mai eficientă dietă. Simplu, nu?

Făcând aceste lucruri banale totuși, nu doar că vei fi mai slab(ă), ci sănătatea îți va fi mai puternică. Aspect care din punctul meu de vedere, ar trebui să fie primordial. Poți să slăbești și cu diete drastice, focusate pe înfometare. Însă te vor face să câștigi temporar, numai pe partea estetică. Așadar, alegerea e la tine. La fel e și ambiția.