Fartlek Run

Fiind un amator de sport de o bună vreme (2011), pot să spun cu certitudine că am avut multe perioade în care cu greu mai găseam motivația de a face sport. Indiferent că era de vină locația, echipamentul, vremea, compania, starea de spirit, rezultatul era același: MONOTONIA.

În cazul meu, motivul nr 1 care îmi provoca această monotonie era strategia superficială. Nu aveam un obiectiv clar. Erau multe dimineți, la aceeași oră, când îmi luam adidașii în picioare și alergam aceeași distanță prin aceleași locuri. Devenise un automatism care în afară de transpirație și endorfine nu îmi aducea niciun beneficiu. Ajunsesem să fac sport în aceeași manieră în care mă spălam pe dinți.

Am învățat că pentru a avea o continuitate în acest (totuși) hobby, e nevoie de un obiectiv clar. Deși am câteva podiumuri la activ, pentru mine alergatul a fost mereu la nivel de hobby. Am concurat, m-am luptat, am pierdut, am fost competitiv, am câștigat și m-am accidentat. Însă niciodată nu am trecut de bariera amatorismului.

Așadar, vă propun următoarea idee de antrenament de alergare. Nu este un workout luat cu copy/paste de pe internet. Este o rutină pe care am folosit-o de multe ori. O rutină care m-a ajutat enorm atât la concursuri dar mai ales mi-a îmbunătățit sănătatea și starea de spirit; pentru că până la urmă exact despre asta este vorba de fapt: DESPRE SĂNĂTATE. Nu despre medalii, cupe, poze pe social-media sau alte obscure validări sociale.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *